در مصاحبهای که در گیمزکام با یوروگیمر صورت پذیرفته است، Karl Stewart اشاره کرد که یک لارای مصممتر در این بازی بازی ایفای نقش خواهد کرد و او در رویاروییها با مشکلاتی از قبیل شکستن دنده، زخمیشدن و مواجهه با شخصیتهای منفی قاتل داستان، اعتماد به نفس و شجاعت بیشتری از خود به خرج میدهد.
“شما آن سو از شخصیت لارا را خواهید دید که همه چشم انتظارش هستند. او بعد از اینکه به مشکل بر میخورد قویتر میشود. با اینکه هر صحنه و پیچشی که میبینید شما را به این فکر میاندازد که او رفته رفته دارد به شخصیتی که ما میخواهیم تبدیل میشود، این شخصیت هرگز آنچه که ما میخواهیم نشده و نخواهد شد.”
استوارت، گفت که تیم سازنده “در تلاش است تا احساس خاصی ایجاد کند” وقتی که همه چیز به یک چیز ختم میشود “بکش، با کشته شو”
“او برای آینده آماده میشود. ولی اصلا مثل لارا در آغاز Lara Croft 1 نیست.”
Tomb Raider مارس ۲۰۱۲ برای PC, PS3, Xbox 360 منتشر میشود.