توماس گریپ از موسسین شرکت Frictional Game در مصاحبه ای در گیمز کام گفت این نسل از بازی ها داستان های درگیر کننده ای ندارند.
او در این باره گفت که داستان ها به طرز عجیبی مسخره طراحی و نوشته میشوند و در طول ۲۰ سال همواره همینجور بوده است. به این صورت که شما میان پرده ای میبینید و ماموریتی دریافت میکنید، سپس ماموریت را انجام داده و دوباره میان پرده ی دیگری را مشاهده میکنید.
او میگوید بازی ها باید به گونه ای طراحی شوند که شما آن کارهایی را بکنید که دلتان میخواهد نه کاری را که سازنده گفته است.
این کاری است که گریپ خود سعی در انجام دادن آن در بازی هایش Amnesia: The Dark Descent و Penumbra داشته است. شما آزادید که در بازی غرق شوید و تجربیات خود را کسب کنید و بازی تنها در برخی موارد مزاحم این تجربه ی شخصی تان میشود.
گریپ در آخر گفت: سعی نکنید بازی را تمام کنید، باید بازی را زندگی کنید.